Diyet Listeleri şifalı bitkiler tedaviler

diyet disteleri yayınlar.Diyet hakkında bilgiler

Uzman Diyetisyen Simge Çıtak’tan öneriler

Uzman Diyetisyen Simge Çıtak’tan öneriler

İnsanların ideal beslenme programı uygulamazlarsa asla kilo veremeyeceklerine  inanabildikleri, kendileriyle çatışma yaşayarak hem herşeyden yemek, hemde zayıf  olmak gibi çelişkilere düştükleri bunun önüne geçmek için ise bu değerler  arasında bir barış yapılması gerektiğini belirten uzman Diyetisyen bunun için çözüm yolları aramamız gerektiğini vurguluyor.

Besinlere anlam yüklemekten vazgeçmek gerektiğini, dengeli beslenirken bunun bir  fedakarlık değil, olması gereken doğru davranış şeklinde algılamanın daha doğru olacağını vuguluyor. Ödüllendirmenin doğru olmadığını, diyet yapan kişinin diğer günler için ceza çekiyormuş  gibi hissedebileceğini belirten uzman doğru  beslenmede serbestlik diye birşey yoktur diyor. Asıl amaç diyet yapmak değil dengeli beslenmeyi  öğrenmektir.Uykunuz geldiğinde uyumanız gibi düşünmeden
yaptığınız bir işlem haline gelmeli dengeli beslenme…,

Kilo vermek için diyet yapmadan dengeli beslenmeyi öğrenmeli, herşeyden yiyerekte zayıflanabileceğini keşfetmeli, suçluluk duymadan yemek yemenin keyfine varmalı, besinlere duygusal anlamlar yüklememelisiniz.

Dengeli beslenmek için beş ana besin grubundan hergün belirli oranlarda tüketmek gerekir. Kilo kaybı için ihtiyaçtan daha az kalori tüketmelisiniz. Standart diyet listelerinde kendi sevdiğiniz yiyecekleri bulamazsınız. Ancak Uzman Diyetisyen Simge Çıtak bir kalori tablosu hazırlayarak kendi beslenme programınızı oluşturma imkanı tanıyor. Sağlıklı beslenmek için sevdiğiniz yiyecekten vazgeçmek zorunda  değilsiniz ancak bazı yiyecekleri çok fazla veya çok sık tüketmemelisiniz.
Besin çeşitliliğinede dikkat etmek gerekiyor.

Besin Grupları
Süt Grubu: Süt ve süt ürünleri yer alır.
1süt=1 su bardağı süt=4 kaşık yoğurt=2 bardak ayran=2 bardak kefir

Et Grubu: Kırmızı et, tavu eti, balık eti, yumurta, peynir ve deniz ürünleri
1 et:30 gram kırmızı et=30 gram tavuk=40 gram balık= 1 yumurta=30 gram az yağlı
peynir=25 gram yağlı peynir

Ekmek Grubu:Tahıl grubu, baklagiller, patates ve benzeri gıdalar
1 ekmek=1 dilim ekmek=2 grisini=3 kestane=1 patates=2 çorba kaşığı yağsız pilav-
makarna

Sebze ve Meyve Grubu
Yağsız Çiğ sebzeleristenilen miktarda tüketilebilir. Mümkünse kabuklu
tüketilmelidir.

1 meyve=1 küçük elma=1 mandalina=1 portakal

Yağ  Grubu
Tereyağı, margarin, yemek yağları, mayonez, yağlı salata sosları, ceviz, fındık
1 yağ=1 tatlı kaşığı zeytinyağı=1 kaşık sıvıyağ=5 badem=5 fındık=1 tatlı kaşığı
mayonez

Beşinci grup lezzet katar ancak fazla miktarde tüketilmemelidir.

                                       1400Kilokalori            1600Kilokalori           1800Kilokalori

Süt Grubu                             1,5                                       2                                          2

Et Grubu                                  5                                        5                                           5

Ekmek Grubu                         8                                      10                                         12

Sebze Grubu                           2                                        2                                          2

Meyve Grubu                           4                                        4                                           5

Yağ Grubu                               4                                        4                                           5

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

+ 41 = 51

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>